המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2021

ארכיון כתבות 2021

תאריך: 09/05/2021

המועצה לצרכנות מתנגדת לעיכוב החזר הכספי מעבר לשלושה חודשים מרגע חזרת עולם התרבות לפעילות
המועצה הישראלית לצרכנות מתייחסת לתביעה הייצוגית של רוכשי הכרטיסים נגד מועדון זאפה: "העובדה כי מתנהלת תובענה ייצוגית בנושא לא מונעת מהצרכנים לממש את זכותם לקבלת החזר כספי"

 

 

בעקבות הגשת תובענה ייצוגית כנגד מועדון 'זאפה' בגין אי השבת החזר כספי לצרכנים על הופעות שנדחו או בוטלו בתקופת הקורונה, להלן התייחסות המועצה לצרכנות: "העובדה כי מתנהלת תובענה ייצוגית בנושא לא  מונעת מהצרכנים לממש את זכותם לקבלת החזר כספי באופן עצמאי ואין בהליך המשפטי הייצוגי המתנהל כדי לפגוע בזכות זו. המועצה לצרכנות מתנגדת בתוקף לכל פתרון שמעכב את ההחזר הכספי לצרכן מעבר לזמן  סביר של שלושה חודשים מרגע חזרת עולם התרבות לפעילות. באתר המועצה לצרכנות מכתב התראה וכתב תביעה לדוגמא לשימוש הצרכנים".

 

כידוע, במועצה לצרכנות התקבלו תלונות רבות של צרכנים שהלינו שבחלק מהחברות אין מענה ובקשתם לקבל החזר כספי לא נענית - הן במקרים שהצרכן ביקש החזר כספי בסמוך למועד המופע שבוטל והן במקרים שהצרכן ביקש החזר כספי בתום שנה לאחר שלא מימש את שובר הזיכוי. בנוסף, בחלק מהתלונות חברת הכרטיסים מסרה לצרכנים את שובר הזיכוי חודשים ארוכים לאחר מועד ביטול המופע ומסרבת להשיב לצרכן את כספו על אף שחלפה למעלה משנה מהמועד שבו היה ידוע שהמופע לא יתקיים.

 

לאור התמשכות המשבר, המועצה סבורה כי פתרון מאוזן לשני הצדדים – הצרכן וחברת הכרטיסים - יהיה בהארכה קצרה של מועד ההשבה, כך שהצרכן יהיה זכאי להחזר כספי מלא במקרה של אי מימוש שובר הזיכוי בתוך 3 חודשים ממועד הסרת המגבלות.

 

לקריאה נוספת מתוך אתר אייס לחצו כאן >>

להנחיות לצרכנים לקבלת החזר כספי או שובר זיכוי לאחר ביטול או דחיית מופע ולשיחת מכתב לבית העסק לחצו כאן >>